ترنم بهار

ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست به هوای سر کویش پر و بالی بزنم

ترنم بهار

ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست به هوای سر کویش پر و بالی بزنم

مامانــــــــــــــــی تولدت مبارک

سلام 

 

به مامان باشه که اینجا اصلا آپ نمیشه.. 

راستش من خودمم سرم شلوغ بود و یه مدتی از وبلاگ نویسی دور بودم.. 

 

امروز اومدم یه سر بزنم دیدم اینجا نزدیک به یه ساله که آپ نشده.. 

گفتم بیام و یه چیزی بنویسم.. 

امروز یه سال دیگه به دخترک قصه ی این پست اضافه شد..و اون امروز ۴۱ سالگی اش را جشن گرفت 

نظرات 10 + ارسال نظر
ماهی خانوم سه‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:01 ب.ظ http://mahinameh.blogsky.com

به سلام سلام!
هم تولدتون مبارک
هم عیدتون
دست دخترخانوم گل فضولتونم درد نکنه که آپ کرد بعد از قرن ها!
شاد باشید!

ساره شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:02 ق.ظ

سلام خواهر عزیزم
هم تولدتون مبارک
هم خبرهای خوب دیگه مبارک
خواهر کوچکتان ساره

بهار جمعه 5 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:30 ب.ظ http://www.sinlessangel.blogsky.com

با کلی تاخیر سلام.تقصیر کنکور بود.
دل بستن آری یا خیر؟!به روزم و منتظر حضورت.فعلا تا بعد...

ندای قران دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ب.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

بسم الله الرحمن الرحیم
--------------------------------------------------------------------------------
الحمد لله والصلاة والصلام علی رسول الله امام الذاکرین وعلی اله وصحبه اجمعین وبعد
--------------------------------------------------------------------------------
انسان همیشه در پی دست یافتن به راهیست که سعادت وخوشبختی وی را تامین کند وتردیدی نیست که ارامش دل واطمینان خاطر بخش بزرگی از سعادت هر فردی را در بر میگیرد واکنون بگوئیم ارامش دلرا همان خوشبختی است گزاف نگفته ایم .خداوند در قران یاد خود را وسیله ارامش دل ذکر کرده ومی فرماید (الابذکر الله تطمئن القلوب )اگاه باشید که بیاد خدا دلها ارام میگیرند .سعادت وخوشبختی انسان همواره در معرض تهدید اتی همچون درد ورنجها ودشمنانی از جن وانس قرار دارد .که یکی از وسایل حفظ انسان دربرابر ان تهدیدات پناه بردن به خدای عزوجل باتوسل به خواندن اذکار ودعاهائیست که رسول الله صلی الله علیه وسلم ان را برای اوقات وحالات معینی مقررفرموده اند .
--------------------------------------------------------------------------------
فضیلت ذکر خدا
--------------------------------------------------------------------------------
خداوند می فرماید (فاذکرونی اذکرکم واشکروالی ولا تکفرون)پس یاد کنید مرا تا یاد کنم شما را وشکر کنیدمرا وناشکری من نکنید .
--------------------------------------------------------------------------------
(یاایهاالذین امنوا اذکرواالله ذکرْا کثیرْا)
--------------------------------------------------------------------------------
ای کسانیکه ایمان اورده اید خدا را ذکر کنید .ذکرکردن بسیار .
--------------------------------------------------------------------------------
(والذاکرین الله کثیرْا والذاکرات اعد الله لهم مغفرة واجراْ عظیمْا)
--------------------------------------------------------------------------------
مردان وزنانی که که خدارا زیاد یاد می کنند خداوند برای ایشان امرزش ومزد بزرگی مهیا ساخته است
--------------------------------------------------------------------------------
(وَاذکُرُ رَبک فی نفسک تضرعا وخیفة و دون الجهر من القول بالغدو والاصال ولا تکن من الغافلین)
--------------------------------------------------------------------------------
خدای را در دل خود با تضرع و ترس وبدون اواز بلند در صبح وشام یاد کن واز غافلان مباش
--------------------------------------------------------------------------------
وقال رسول صلی الله علیه وسلم .(مثل الذی یذکر ربه والذی لا یذکر ربه مثل الحی والمیت .)
--------------------------------------------------------------------------------
رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرمایند صفت کسی که ذکر پروردگارش را میکند وانکه ذکر پروردگارش رانمی کند همانند زنده ومرده است .
--------------------------------------------------------------------------------
رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرمایند ایا شما را خبر ندهم به بهترین وپاکترین کردارتان نزد مالکتان (الله)اعمالی که درجه شما را بالا می برد وبرایتان بهتر است از انفاق طلاونقره واز درگیری با دشمنتان تا جائیکه گردنشان را بزنید و گردنتان را بزنند .گفتند اری فرمود .(ذکرخدای تعالی )
--------------------------------------------------------------------------------
رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده .خدای تعالی می فرماید .من نزد گمان بنده ام نسبت به خودم می باشم وهرگاه ذکر مرا کند من با او هستم . اگر مرا در دلش ذکر کند من او را نزد خودم ذکر می کنم واگر مرا در گروهی ذکر کند من او را در گروهی بهتر از ان گروه ذکر می کنم .وهر گاه یک وجب به من نزدیک شود .یک گزبه او نزدیک میشوم .واگر یک گز به من نزدیک گردد.یک باز به او نزدیک می گردم .واگر باراه رفتن به سوی من اید . من شتابان به سوی او می روم .
--------------------------------------------------------------------------------
از عبدالله بن بسر رضی الله عنه روایت شده است که مردی عرض کرد یا رسول الله .اداب وسنن اسلام بر من زیاد شده است .مرا بچیزی خبرده تا به ان چنگ بزنم .انحضرت فرمود :همیشه زبانت به ذکر خدا تر باشد .
--------------------------------------------------------------------------------
وصلی الله وسلم علی نبینامحمد وعلی اله واصحابه ومن تبعهم باحسان الی یوم الدین.

ندای قران پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:29 ب.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

چه بسیارند حاجیانی که خر عیسی گونه به مکه می روند وچون باز می گردند همان خرند!...

حج فریضه ایست الهی که بر مؤمنانی که توان مالی وبدنی ادای آنرا دارند فرض است. وکسی که در سایه توان از ادای آن سرباز زند در کنار مؤمنان جایی ندارد. وبگفته ی پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم): هیچ مهم نیست که چون یهودیان بمیرد یا چون مسیحیان!...

گشودم پرده از روی تقدیر


مشو نومید وراه مصطفی گیر


اگر باور نداری آنچه گفته


زدین بگریز ومرگ کافری میر



متأسفانه بسیاری از مردم ما هدف عبادی فریضه حج را درک نکرده، آنرا یک نام ونشان برای خود تلقی می کنند!

پولی از هر سو که شد ـ چه حلال وچه حرام ـ جمع کرده راهی خانه خدا می شوند. وبرخی از آنان ساده لوحانه فکر می کنند که با این حج گناهانشان بکلی از بین می رود. وغافلند از اینکه آنها با این کار خود در واقع به پروردگاری که به خانه اش رفته اند بی احترامی، وبه پیامبر ورسول او اهانت کرده اند.

تا نداری از محمد رنگ وبو


از درود خود میالا نام او



حج با مال ربایی که از راه شمشیر بدست گرفتن وبه مبارزه طلبیدن خداوند بدست آورده ای، ویا از راه مکیدن خون انسانها کسب نموده ای چه معنایی جز این می تواند داشته باشد؟!..

مال را گر بهر دین باشی حمول


"نعم مال صالح" گوید رسول


گر نداری اندر این حکمت نظر


تو غلام، وخواجه ی تو سیم وزر



از چنین حجی همان نبودن آن صد به!..

ای خوش آن منعم که چون درویش زیست


در چنین عصری خدا اندیش زیست.



برخی از این حاجیان دروغین چون به مکه رسند لیست سفارشات خویشان ودوستان را از جیب خود بدر آورده راهی بازار می شوند...

ای عزیز! مگر نه اینست که تو از برای خدا آمده ای؟! مگر نه اینست که از دست شیطان به خانه رحمان پناه آورده ای؟! .. در شهر ودیار تو بازار کم بود؟!...

به آن مؤمن خدا کاری ندارد


که در تن جان بیداری ندارد



در کنار این خرید وفروشها برخی مناسک عبادی را نیز جای می دهد، تا از شرف "حاجی" بودن محروم نگردد!

الهه ی عشق دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:18 ب.ظ http://elaahe686.blogfa.com

سلام ترنم جونم

با اینکه دیره ولی تبریک میگم

کامران جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:10 ق.ظ http://ranginkaman20.blogsky.com

سلام با تشکر از وبلاگ ماهتون
فروشگاه اینتر نتی _کسب درامدماهیانه حدود پانصد هزارتومان

بهار جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:45 ب.ظ http://sinlessangel.blogsky.com

سلام دوست من
بعد از چند ماه و با داشتن اوفات فراغت اومدم و وبلاگم رو آپدیت کردم
خوشحال میشم در نظرسنجیم شرکت کنی و نظرت رو صادقانه بیان کنی
به امید دیدار

الهه ی عشق چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:20 ب.ظ http://elaahe686.blogfa.com

سلام ترنم جونم

roza جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:22 ب.ظ http://tanhar0zemeshki.blogfa.com

وبلاگت قشنگه به منم سر بزن نظر یادت نره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد